רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברה ירוקה – כל מה שאתם צריכים לדעת

אז אמנם לא תוכלו לשלוט בתדירות הופעתם של המזיקים בבית שלכם, אך בהחלט תוכלו לשלוט על הרחקתם מהבית שלכם! אל תחכו לרגע בו תראו ג'וק במטבח או נמלים בחדר הרחצה: הדברה המתבצעת ברמה של תחזוק, היא כל מה שאתם צריכים בכדי לשמר את איכות החיים שלכם. ההדברה הירוקה מתבצעת באמצעות חומרים ידידותיים לסביבה וגם לכם, כך שאינכם חשופים לחומרים רעילים.
ברור לכם כשמש כי תרצו לעשות הדברה בבית הפרטי או בבית העסק שלכם, אך מה שפחות ברור לכם בשלב זה הוא באיזה סוג של הדברה לבחור. אחת השיטות המדוברות ביותר בשנים האחרונות היא ההדברה הירוקה. שיטה זו מבוססת על העיקרון כי לטובת ההדברה, לא נעשה שימוש בחומרים כימיים, אלא אך ורק בחומרים טבעיים. מאחר ומדובר על חומרים שמקורם בטבע, רמת הרעילות שלהם מאד נמוכה.
אז אמנם לא תוכלו לשלוט בתדירות הופעתם של המזיקים בבית שלכם, אך בהחלט תוכלו לשלוט על הרחקתם מהבית שלכם! אל תחכו לרגע בו תראו ג´וק במטבח או נמלים בחדר הרחצה: הדברה המתבצעת ברמה של תחזוק, היא כל מה שאתם צריכים בכדי לשמר את איכות החיים שלכם. ההדברה הירוקה מתבצעת באמצעות חומרים ידידותיים לסביבה וגם לכם, כך שאינכם חשופים לחומרים רעילים.

ההדברה הירוקה – על מה כולם מדברים?

מדובר על צמד מילים שמגלם בתוכו שלל שיטות שונות. העיקרון הזהה הוא העובדה כי לא נעשה שימוש בחומרים כימיים, אלא רק בחומרים טבעיים. ממש כמו עם הדברות אחרות, גם כאן המטרה זהה: להרחיק את המזיקים השונים מהבית.

היתרונות הבולטים של שיטת ההדברה הירוקה:

· ראשית, מאחר ומדובר על הדברה ירוקה, הרי שהיא ידידותית מאד גם ליצורים חיים – גם לאלו המזיקים ושאותם תרצו להרחיק. בשונה מהדברות אחרות שהורגות את המזיקים, במקרה הזה המנגנון הוא להרחיק אותם ממרחב המחיה שלכם.
· שנית, מיד לאחר סיום ההדברה, תוכלו לשוב אל הבית שלכם. זאת בשונה כמובן מהדברות אחרות שלאחריהן אתם יכולים לשוב בחזרה רק לאחר מספר רב של שעות. שימו לב: כל עוד מדובר על אוכלוסיות רגישות יותר כדוגמת אנשים מבוגרים, תינוקות, ילדים קטנים ונשים הריוניות – כדאי לקחת מקדם ביטחון של שעה אחת ורק לאחריה לשוב אל הבית.
· דבר נוסף וחשוב הוא התרומה לכדור הארץ: מאחר ומדובר על הדברה שלא עושים איתה שימוש בחומרים פעילים-רעילים, הרי שגם הבית של כולם – כדור הארץ, יוצא נשכר.

ההדברה הירוקה מטיבה עמכם!

מעבר לכך שניתן להגיע לתוצאות יפות עם ההדברה הירוקה בכל הקשור להרחקת המזיקים, הרי שיש להדברה יתרון נוסף. כידוע, עם הדברות ביולוגיות, ישנו תמיד החשש כי יישאר זכר לחומרים ואיתם יגיעו הילדים שלכם במגע. במקרה הזה אינכם צריכים לחשוש: גם אם ילדכם ישחקו בדשא בחצר וגם אם הם ישחקו על משטח פעילות בבית, אינם חשופים לחומרים שיכולים לפגוע בהם.

חסרונות ההדברה הירוקה

אז מה בכל זאת חשוב לדעת על ההדברה הירוקה? ישנה שביעות רצון גבוהה מאפקטיביות ההדברה. עם זאת, בהשוואה להדברות כימיות, היא מעט חלשה יותר. בעוד ההדברות הכימיות מחזיקות כשנתיים לערך, את ההדברה הירוקה יהיה עליכם לתחזק אחת לשנה בכדי לשמר את התוצאות.  אחת ולתמיד: מתי כדאי לבצע את ההדברה?אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים, היא לחכות להופעתם של המזיקים ורק לאחר מכן לבצע את ההדברה. לרוב, הם נוטים להופיע בעונת הקיץ – מה שגם אומר שלא מעט הדברות מתבצעות דווקא בעונה זו. ההמלצה היא דווקא אחרת: במקום להמתין להופעתם ולהתמודד עם חוסר הנוחות, כדאי להתייחס להדברה כמעין טיפול מונע ולבצע אותה בפרק הזמן שבין סוף החורף לתחילת האביב. מדובר על פרק זמן קריטי, בו המזיקים מתחילים להופיע בהדרגה, עד למצב בו הם הופכים לאורחי קבע אצלכם. רגע לפני שאתם פוגשים בג´וקים או נמלים שיוצרים בהלה מיותרת וחוסר נוחות – הזמינו מדביר לביצוע הדברה ירוקה.