רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

קווים לדמותו של מדביר מקצועי מורשה

איך להיות בטוחים שהמדביר שנכנס אליכם הביתה באמת יעשה עבודה מקצועית? איך להיזהר ממדבירים רשלניים? ומה צריך לבדוק כדי שתרגישו בטוחים להפקיד בידי המדביר את הצרכים שלכם? הנה כל התשובות לכל השאלות.
כשמכת חרקים נוחתת לנו על הבית, אנחנו מזעיקים מדביר כדי שישים קץ לצרה, ויסייע לנו להשיב לעצמינו את איכות החיים ואת רמת הנוחות שלנו בביתנו. אבל מדביר איננו עוד סתם נותן שירות. הוא בעצם אמור לרסס בבית שלנו חומרים רעילים, ועליו לעשות את זה בזהירות מוחלטת כדי לשמור על שלומינו ועל שלום בעלי החיים בבית שלנו, במידה וישנם כאלה. לכן, אנחנו חייבים לסמוך על המדביר שלנו במאה אחוז, וכדי שנשים בו את מבטחינו כדאי שקצת נכיר אותו. מיהו? איזו כברת דרך הוא עבר עד הגיעו להדביר את הסלון שלנו? אלו הכשרות חייבות להיות חלק מההשכלה התיאורטית שלו? כל התשובות שיעזרו לכם להכיר טוב יותר את המדביר שלכם, מיד.

מדביר מורשה חייב לשאת רישיון ולעבור השתלמויות ורענונים באופן קבוע

מדביר חייב לעבור סדרת הכשרות שכוללת מבחנים בעל פה ומבחנים עיוניים-תיאורטיים במכללות פרטיות או במרכז ההדרכה לבריאות הציבור של המשרד להגנת הסביבה. לאחר שעבר את הבחינה מטעם המשרד להגנת הסביבה הוא מקבל רישיון עם מספר סידורי, שהם הראייה לכך שהוא מורשה לעסוק בתחומו. אבל תהליך ההתפתחות המקצועית של המדביר לא מסתיים כאן. מדביר שמכבד את עצמו, שרוצה להצטייר כרציני, כבקיא וכמעודכן בחידושים שפוקדים חדשות לבקרים את תחום ההדברה, צריך גם לעבור השתלמויות להעשרת הידע ורענונים. למעשה, השתתפותם של מדבירים בימי עיון כאלה היא תנאי שמדבירים חייבים לעמוד בו, ואם לא יעשו כן הם צפויים לסנקציה. וועדות משמעת למדבירים הן דרך נוספת לבקר את פעילותם של מדבירים. מדביר שפעל בצורה רשלנית יוזמן לשימוע בפני וועדה, שתבחן את עתידו כמדביר.

היזהרו ממדבירים פיראטיים!

חשוב לציין שחרף אסטרטגיות הפיקוח הקיימות על המדבירים, כבר היו סיפורים בישראל על "מדבירים" שלא באמת היו מורשים לעסוק בתחום או אפילו על מפעילי רשתות לא חוקיות של מדבירים. בשל עומס במשרד להגנת הסביבה, התחום של הדברה, שאומנם עובר תהליכי מיסוד, עדיין נחשב פרוץ מאוד, וזה אומר שגם מדבירים שמכנים את עצמם ככאלה, אך שלא באמת עברו את המסלול וההכשרה הדרושים, יכולים להגיע לבית שלכם. כדי שלא תמצאו את עצמיכם משלמים למדביר "פיראטי", שעלול לבצע הדברה לא מקצועית בביתכם, חשוב שתבחרו מאוד בקפידה את חברת ההדברה או את איש המקצוע שיגיעו אליכם.

כל זה אומר, שאתם צריכים לבקש מהמדביר להראות לכם את הרישיון שלו, או לוודא שיש לו אחד כזה, זאת באמצעות גלישה באתר להגנת הסביבה תחת "חיפוש מדבירים מורשים". במרשם המדבירים כתובים כל פרטיהם של המדבירים הנושאים רישיון הדברה בתוקף, בדגש על בתוקף. לפעמים קורה שרישיון של מדביר מבוטל או אינו נמצא עוד בתוקף, מה שאומר שהוא לא באמת מורשה לבצע את פעולת ההדברה למרות שיש לו וודאי מספיק ניסיון ושהוא עבר את ההכשרה המתאימה. אז תנו את הדעת גם לתוקף הרישיון והיו בטוחים שהוא לא בוטל.