רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

אגרנט ארגנון חושפת: האמת שלא מספרים לכם על הדברה ירוקה

אל תאמינו למדבירים שמספרים לכם שהדברה ירוקה היא הדברה ללא חומרים רעילים. זה לא נכון! אז מהי באמת הדברה ירוקה? למה היא בכל זאת עדיפה על פני ההדברה הרגילה, ואיך תשתמשו בידע הזה כדי לבחון את אמינות המדביר שלכם? המאמר יעסוק בשאלות חשובות אלה.

הדברה ירוקה הפכה לאחרונה לטרנד לוהט בענף ההדברה. עוד ועוד לקוחות מתקשרים אלינו כדי להזמין הדברה ירוקה, כי הם שמעו שהדברה ירוקה היא הדברה טבעית לחלוטין,ואנחנו צריכים להסביר שוב ושוב שזה לא ממש נכון.

אז מה לא באמת מספרים לכם על הדברה ירוקה? אגרנט-ארנון עם האמת שאף מדביר אחר לא יספר לכם.

הדברה ירוקה איננה באמת הדברה טבעית

כדי להבין מה היא הדברה ירוקה, צריך קודם כל להבין מה היא לא. הדברה ירוקה היא ממש לא הדברה טבעית לחלוטין, כזו שאין בה חומרים כימיים בכלל.

מדבירים רבים נוהגים להציג את ההדברה הירוקה ככזו, כי זה נשמע נהדר, שאפשר בעת ובעונה אחת גם לחסל כמויות גדולות של מזיקים וגם לעשות זאת ללא שימוש בחומרים כימיים.

אבל במציאות, הדברה ירוקה היא לא כמו שמציגים אותה, ומתוך כבוד שאנחנו רוחשים ללקוחות שלנו ולכל דייר שמתמודד עם מכת חרקים או מזיקים ומחפש מדביר – חשוב לנו לספר לכם את האמת, להעמיד את הדברים על דיוקם ולעשות סדר.

הדברה ירוקה היא קונספט שצמח בענף ההדברה במסגרת הגל הירוק שפוקד את העולם המערבי. המודעות לבעייתיות הטמונה בבזבוז יתר של משאבי כדור הארץ הביאה לכך שרבים מאיתנו היום מבינים, שה"טבעי" הוא בריא יותר לנו ולכדור הארץ.

לכן, אנחנו עוברים לתזונה נטולת חומרים משמרים, משתדלים להימנע ממזון מעובד, וקונים חומרי ניקוי פחות חזקים שהם ידידותיים יותר לסביבה.

בהקשר הזה, חשוב להבין שהדברה ירוקה איננה הדברה טבעית. למעשה, המונחים "הדברה" ו"טבעי" ממש לא הולכים ביחד, כי הדברה פירושה שימוש בחומרים כימיים, ולכן, התיאור "טבעי" ממש לא יכול דור איתה בכפיפה אחת.

אז מהי בכל זאת הדברה ירוקה? זו הדברה ידידותית יותר לסביבה, אבל הידידותיות שלה לא טמונה בכך שאין בה חומרים הכימיים, אלא במינון מופחת שלהם.

הדברה ירוקה מבוססת על שימוש בחומרים שהמקור שלהם הוא צמחי וטבעי, כמו צמח החרצית למשל, ואשר בתהליך של סינתזה הפכו לחומר הדברה עם מינוני רעל נמוכים יותר.

ברגע שחומר טבעי עובר סינתזה, המשמעות היא שהוא הופך לחומר כימי, ועל כן הדברה ירוקה איננה באמת, ולא יכולה להיות, הדברה שאין בה חומרים כימיים.

אז למה בכל זאת היא עדיפה על ההדברה הרגילה?

אבל למרות שההדברה הירוקה איננה הדברה טבעית כפי שמספרים לכם, היא עדיין עדיפה על פני ההדברה הרגילה שאתם מכירים, שכוללת שימוש בחומרים חזקים מאוד, מהסיבה הפשוטה שככל שמינון הרעלים נמוך יותר, כך פוחת גם ביחס ישר הנזק לסביבה וגם הנזק שיכול להיגרם לבני הבית במידה ולא שומרים על הנחיות ההדברה שהמדביר נותן.

בעבר, נהוג היה להשתמש בחומרים חזקים מאוד, כמו ה- DDT, שאף הוצאו מחוץ לחוק בשל רמות הרעילות הגבוהות שלהם.

מהבחינה הזו, הדברה ירוקה היא טובה יותר ופוטנציאל הנזק שהיא יכולה לחולל לסביבה ולאדם, במידה ולא מקפידים על שימוש נכון בחומרים, הוא נמוך יותר.

כעת, בידע הזה, שכרגע סיפקנו לכם, אתם יכולים להשתמש כדי לבדוק את אמינותו של המדביר שלכם. מדביר שמספר לכם שהדברה ירוקה היא הדברה לגמרי טבעית, רק כדי שתצטרכו את שירותיו, לא באמת אומר לכם את כל האמת, מה שיכול גם לרמוז על שירותי ההדברה שלו.

אל תעבדו עם מדביר שמבטיח לכם הבטחות שמבוססות על חצאי אמיתות!