רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברה בתל אביב – 5 קריטריונים לבחירת מדביר טוב

נמאס לכם לראות נמלים על השיש מקימים מאחז על כל גרגיר סוכר? לא יכולים לישון בשקט בגלל רעשי הג'וקים באמצע הלילה? הזמינו הדברה בתל אביב לקיץ נטול מנמלים, פרעושים, קרציות, ג'וקים, טרמיטים ושאר המזיקים.

לא משנה איזה שירות דרוש לנו, אנחנו רוצים לדעת שקיבלנו את הטוב ביותר. האמירה הזו רלוונטית כפליים כאשר מדובר בתחום ההדברה בתל אביב, היות ששימוש לא זהיר ובלתי מקצועי בחומרים הרעילים יכול לעלות לנו ביוקר. לכן, עלינו להיות בטוחים, כי בחרנו מדביר בתל אביב שהוא מקצועי ואמין שיעשה את העבודה באופן המדויק והבטוח ביותר. איך בוחרים מדביר כזה? קבלו כמה פרמטרים ששווה להתייחס אליהם ולקחת בחשבון.

רישיון הדברה
הפרמטר הבסיסי והחשוב ביותר הוא קיומו של רישיון הדברה. רישיון הדברה בתל אביב מהווה אסמכתא לכך שהמדביר עבר הכשרה בתחומו, וכי המשרד להגנת הסביבה מכיר בעיסוקו כמדביר. אם תבקשו מהמדביר לראות את רישיון העבודה שלו, והוא ינסה להתחמק באמתלות שונות, צריכה להידלק לכם נורה אדומה, ורצוי שתמשיכו בחיפושים עד שתמצאו מדביר בתל אביב שהוא מקצועי ואמין יותר.

שיטת העבודה של המדביר

כמו בכל תחום וענף שוק, תמיד נמצא אנשי מקצוע עם גישות מקצועיות שונות. היות שה"אני מאמין" של בעל המקצוע מכתיב בדרך כלל את אופן העבודה שלו, רצוי קצת לרחרח ולברר עם המדביר מהי הגישה שלו להדברה. כך למשל, ישנם מדבירים שנוהגים לרסס ללא הכרה, גם כשהמציאות אינה מחייבת, ובניגוד אליהם מדבירים אחרים מתייחסים אל עבודת ההדברה באופן יותר שקול ומתון, ונמנעים מלהשתמש בחומרי הדברה באופן מוגבר כשלא באמת צריך. מאחר שבסופו של יום, מדובר בחומרים כימיים ורעילים, מן הסתם כדאי לעבוד עם בחומרים באופן מבוקר ולא קיצוני.

באלו חומרי ריסוס הוא משתמש?
בהמשך ישיר לאמור קודם לכן, שאלו את המדביר ממה עשויים חומרי הריסוס בהם הוא משתמש.
נכון שככלל, כל חומרי ההדברה עשויים מחומר כימי, אך ישנם כאלה שיוצרו מסינתזה של מקור צמחי ואחרים מחומרים שאינם צמחיים. מאחר שחומרי הדברה שמקורם צמחי מכילים מינונים נמוכים יותר של רעל, הרי שהם ידידותיים יותר לסביבה ולבני הבית, שאמורים לחזור אליו כמה שעות לאחר סיום טיפול ההדברה, ולפיכך רצוי לבחור מדביר שעובד עם החומרים הידידותיים יותר.

הנגישות של המדביר לצרכי הדיירים
נכון שבחירת מדביר בתל אביב למשל אינה חתונה קטולית, אך בכל זאת מדובר באיש מקצוע שאתם עתידים להפקיד את הבית שלכם בידיו כמו גם את השלמות הפיזית שלכם. כדי שתוכלו לחוש בטוחים ולהרגיש נוח, רצוי שתבחרו באיש מקצוע נחמד, עם חיוך על הפנים, שמתייחס באדיבות ובסבלנות לשאלות שלכם, שמספק לכם את המידע שאתם מבקשים ושהגישה הכללית שלו, לחיים ולעבודתו, היא מסבירת פנים וחיובית.

גזרת הפעילות של המדביר
בררו עם המדביר מהו האזור הגיאוגרפי שבו הוא מציע שירותי הדברה. הדברה בתל אביב או הדברה באזור צפון הארץ? יכול לקרות שכאשר תקלידו את הביטוי "הדברת מזיקים בתל אביב" בגוגל תקבלו גם תוצאות של חברות הדברה מרוחקות, במקום תוצאה רלוונטית של מדביר בתל אביב. אם לא תשימו לב לכך, אתם עשויים לנהל שיחה טלפונית ארוכה עם מדביר שבכלל לא יכול לתת לכם מענה ראוי. כדי לחסוך לעצמיכם ולמדביר זמן יקר, כדאי לוודא מראש שהוא פועל בקרבת אזור מגוריכם.

שירותי הדברה בערים נוספות במרכז הארץ: