רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

מדוע שירותי הדברה בראשון לציון הופכים כל כך מבוקשים לאחרונה?

ריססתם את כל הבית בקוטל חרקים אבל הג'וקים פולשים בכל פעם מחדש? סימן שאתם צריכים שירות הדברה בראשון לציון.

הדרישה לשירותי הדברה אומנם קיימת בכל רחבי הארץ, אך לאחרונה ישנו ביקוש הולך וגובר לשירותי הדברה דווקא בראשון לציון. מה הופך את ראשון לציון לצרכנית הדברה מרכזית? מדוע הדברה בראשון לציון נחשבת מבוקשת? התשובות מיד.

בעיר גדולה עם מספר רב של תושבים, הדרישה לטיפולי הדברה היא מובנת וברורה

התשובה לשאלה הנידונה אינה קשורה בהכרח לחיבה העזה של מזיקים וחרקים לעיר ראשון לציון בהשוואה לערים אחרות, אלא יותר למרכזיותה של ראשון ולהיותה עיר גדולה במטרופולין גוש דן. ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בישראל מבחינת גודל האוכלוסייה, עם למעלה מ-230 אלף תושבים.
מאז הוקם איזור התעשייה החדש בראשון לציון- הממוקם ממערב לכביש 4 והמציע מספר רב של מרכזי קניות, בילוי ומסחר, ביניהם הסופרלנד ומתחם הסינמה סיטי- עברה ראשון קפיצת מדרגה ומשכה אליה עוד ישראליים שהחליטו להפוך לתושבי קבע בעיר. הקשר של הצמיחה הזו לדרישה ההולכת וגוברת לשירותי הדברה בראשון הוא ברור: בעיר שמספר התושבים בה הולך וגדל, גם כמות המזיקים, החרקים והמקקים עולה בהתאמה (המזיקים הרי יוצאים מחוריהם מידי קיץ בחיפוש אחר מקורות מזון בבתיהם של בני האדם), ועוד ועוד תושבים מחפשים דרך להיפטר מהצרה הצרורה ומזעיקים מדביר בראשון לציון.

אבל למה בעצם צריך להיפטר ממזיקים?
יש מי שיגידו, שמקק פה ג´וק שם הם לא דבר כל כך נורא, וכי ישנן צרות גדולות יותר. אז מדוע למהר להשמיד את המזיקים? התשובה היא פשוטה. מזיקים וחרקים חיים במושבות מאוד גדולות, והם בדרך כלל יצורים חברתיים, העובדים יחד ובשיתוף פעולה כדי לאגור מזון במהלך ימי הקיץ לקראת החורף המתקרב. קל מאוד לראות את זה כאשר מביטים ארוכות בשיירת נמלים, אך גם קבוצות מזיקים אחרות פועלות באותה צורה, ופירוש הדבר הוא, שאם גיליתם מקק אחד באמבטיה, סביר להניח שמהר מאוד תיתקלו בעוד אחד ובעוד אחד אחריו וכן הלאה. בהנחה שאף אחד לא רוצה לחלוק את הבית האהוב עליו עם להקות של מזיקים, הדברה בראשון לציון הופכת לפתרון די מתבקש.

כדאי גם לזכור, שלצד חוסר הנוחות הכללית והגועל שבדרך כלל מתעורר בנו עת אנחנו פוגשים בתיקן, פשפש, שיירת נמלים או עש, מפגש כזה יכול להפוך לאיום ממשי על הבריאות שלנו, על אחת כמה וכמה כשמדובר במכרסמים, כמו חולדות או עכברים, הידועים כנושאי מחלות שיכולות גם לעבור אלינו, בני האדם. תיקן או נמלה אומנם אינם טומנים סכנה ישירה לבריאות הפיזית של דיירי הבית, אך כאשר הם מכרסמים בלהט את המזון שבארונות המטבח, מלכלכים את הבית ויוצרים בו תחושה כללית של חוסר אסתטיקה – הם מהר מאוד ממאיסים את עצמם על הדייר הממוצע, ומשם הדרך להזמנת מדביר קצרה.  

כמה מילים על בחירה נכונה של מדביר בראשון לציון
גם כאשר המקקים חוגגים על הבית והנמלים עושות בו שמות, כדאי לעצור לרגע לפני שמזמינים את המדביר הראשון שנקרה בדרך. שוק ההדברה רק הולך ותופח, ומצטרפים אליו עוד ועוד מדבירים, שלא כולם מקצועיים מספיק, זהירים ומדוייקים בעבודתם. טיפולי הדברה, יש להזכיר, מבוססים על חומרים כימיים רעילים ופספוס אחד קטן או קבלת החלטה לא נכונה לגבי מינוני הרעל עלולים לגרור אחריהם נזקים ואסונות כבדים. לכן, רצוי להתעכב על בחירת המדביר, ולוודא שרק איש מקצוע רציני, בעל רישיון, שנוקט בכל אמצעי הזהירות הדרושים בעבודה עם חומרים רעילים יבצע את העבודה.